Jak rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej ? Krok po kroku.

ilustracja Jak pozycjonować stronę, czyli SEO krok po kroku ?
Pozycjonowanie strony internetowej SEO

Jak pozycjonować stronę - SEO krok po kroku ? 

Pozycjonowanie strony internetowej, to kolejny krok, który należy podjąć po zakończeniu projektu tworzenia strony.

Jesli chcesz, aby Twoja strona była odwiedzana, to należy popracować nad tym, aby znalazła się ona na wysokiej pozycji, w wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimisation, to optymalizacja strony pod kątem wyszykiwarek internetowych. Nie jest to proces łatwy, ani krótkotrwały, wymaga przemyslenia, konsekwencji i wytrwałości, ale nie wpadaj w panikę.W tym przewodniku przedstawimy główne kroki, potrzebne do osiągnięcia dobrego rankingu strony internetowej. 

Nie rozstrzygamy kwestii, czy Twoją nową stronę www bedziesz pozycjonował(a) samodzielnie, czy wykorzystasz do tego firmę zewnętrzną, to pozostawiamy Twojej decyzji.

Nasz przewodnik pt. "Jak pozycjonować stronę", obejmuje:

  1. Audyt strony, pod katem SEO
  2. Wewnętrzne pozycjonowanie strony
  3. Techniczna analiza SEO
  4. Zewnętrzne pozycjonowanie strony
  5. Słowa kluczowe w pozycjonowaniu
  6. Pozycjonowanie strony przez firmę
  7. Słownik pojęć SEO

Czy pozycjonowanie SEO jest ważne ?

Zwykle, gdy potencjalny klient wpisuje do wyszukiwarki terminy, które są wynikiem jego zainteresowań, w odpowiedzi otrzymuje listę treści, które dostępne są w internecie. Wyniki, które otrzymujemy nie są przypadkowe, nie są też wynikami najlepszymi z możliwych. Treści, które otrzymujesz jako wynik, są podawane, w zgodzie z algorytmem wyszukiwania, który wyszukiwarka wykorzystuje do przeprowadzenia wyszukiwań, w Internecie. Wyniki są klasyfikowane według spełniania kryteriów i trafności spełnienia tych kryteriów.

Istnieją dwie metody pozycjonowania strony płatne SEM (Search Engine Marketing), wynik takiego pozycjonowania możesz zaobserwować, w wyszukiwarce poprzez sygnaturę "Sponsorowane". Druga metoda pozycjonowania, czyli SEO (Search Engine Optimisation), tzw. wyszukiwanie organiczne, jest bezpłatna, jeśli stosujesz ją samodzielnie. To zbiór technik, którymi można wpływać na wyniki wyszukiwania oraz ranking własnej strony, na liście otrzymywanych wyników. Algorytm, który jest stosowany przy wyszukiwaniach jest strzeżoną tajemnicą i nikt poza właścicielami wyszukiwarki, nie zna tego algorytmu.

Jak wpływać na wyniki, skoro algorytm nie jest znany ? Nie jest znany w 100%, natomiast są różne wskazówki i zalecenia, które definiują część podstawowych warunków, które należy spełnić, aby strona osiągała "dobry wynik".

To co chcemy przekazać na tej stronie, to właśnie podstawowe elementy, potrzebne do pozycjonowania własnej strony internetowej. Dzięki temu korzystanie z SEO wpłynie na:

  • sposób, w jaki wyszukiwarki znajdą i wypozycjonują Twoją witrynę w Internecie
  • ilość i jakość bezpłatnego lub organicznego ruchu kierowanego, na Twoją stronę www przez wyszukiwarkę.

 

Pozycjonowanie stron internetowych w 6 prostych krokach

 

Krok 1. Audyt SEO witryny

Audyt SEO to ocena bieżącej wydajności SEO Twojej witryny, która ma celu zidentyfikowanie elementów, Które można ulepszyć. Zaawansowane listy kontrolne i wytyczne, dotyczące przeprowadzania audytu SEO można znaleźć online lub zatrudnić specjalistę SEO, który przeprowadzi audyt w Twoim imieniu.Pamietaj, że audyt powinien obejmować, m.in.:

  • analizę konkurencji, przy użyciu Google Analytics, w celu oceny słów kluczowych oraz ruchu konkurencji
  • sprawdzenie problemów technicznych, związanych z SEO, czyli np. weryfikację uszkodzonych linków i szybkość ładowania strony
  • sprawdzenie zawartości strony, które skupia się, na doświadczeniu użytkownika, w obsłudze i czytelności zawartości witryny
  • audyt elementów ukrytych, czyli zaplecza, w celu sprawdzenia poprawności działania elementów witryny, pracujących w tle.

Jak przeprowadzić podstawowy audyt SEO samodzielnie ?

Oczywiście, jeśli posiadasz pewne umiejętności techniczne, to w zakresie podstawowym, możesz przeprowadzić audyt SEO samodzielnie, stosując się do poniższych kroków.

  1. Czy Twoja witryna jest zarejestrowana w narzędziach Bing Webmaster Tools i Google Search Console ? Jeśli nie:
    • zarejestruj swoją stronę internetową na tych platformach
    • przejrzyj na obu platformach, sekcje wyjaśniające korzystanie z narzędzi.
  2. Czy Twoja witryna ma certyfikat bezpieczeństwa (SSL)? Jeśli tak, pierwsza część Twojego adresu URL będzie https, nie http. Jeśli nie:
    • zainstaluj certyfikat bezpieczeństwa, który obecnie uznawany jest za mocny „sygnał rankingowy” (strona nie otwiera się, a wyswietlany jest komunikat "Połączenie nie jest prywatne").
  3. Czy Twoja witryna ma przejrzystą i zorganizowaną strukturę? Upewnij się, że:
    • Masz tylko jedną stronę główną ( z właściwym przedrostkiem i protokołem np."https://www.")
    • Treść Twojej strony, jest tematycznie pogrupowana w menu
    • Posiadasz także strony "o nas", "kontakt" i "polityka prywatności".

Czasem zdarza się, że przy wykrytych nieprawidłowościach na stronie, nakładane są tzw. "kary ręczne:, czyli nakładane przez osobę pracującą w Google, aby to zweryfikować
  1. Zaloguj się do Google Search Console . Wcześniej znane pod nazwą "Narzędzia Google dla webmasterów". Google Search Console, to narzędzie, które umożliwia każdemu posiadaczowi witryny internetowej, na korygowanie sposobu, w jaki Google prezentuje ją w internecie.
  2. Po zalogowaniu do narzędzia, przejdź do sekcji Bezpieczeństwo i ręczne działania.
  3. Nastepnie wybierz opcję Ręczne Działania.
  4. Jeśli znajdują się na liście problemy, to należy je rozwiązać, postępując zgodnie z listą podanych czynności.

  1. Wyszukaj nazwę swojej firmy w wyszukiwarce Google .
  2. Sprawdź następujące elementy:
    • czy Twoja strona główna jest wyświetlana na pierwszej pozycji?
    • czy opisy, tytuły stron/menu oraz lista podstron/menu są poprawne?
    • czy Twoja wizytówka w profilu Google Moja firma wyświetla prawidłowe dane dotyczące firmy?
  3. Jeśli znajdziesz różnice, to w razie potrzeby, popraw następujące kwestie:
    • dokonaj zmian w opisach, tytułach stron i tytułach podstronach, które wyświetlane są w wyszukiwarkach, w sposób nieprawidłowy
    • gdy nie posiadasz takiego, to zarejestruj profil swojej firmy, w serwisie Google Moja firma (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i uzupełnij odpowiednie informacje.

Krok 2. Pozycjonowanie wewnątrz strony

Pozycjonowanie SEO wewnętrzne, odnosi się do ulepszania zawartości witryny internetowej. Mowa oczywiście o układzie strony, elementach tekstowych, rozkladzie treści i przycisków itd... . Strony, które dobrze pozycjonują się to te, które zawierają wysokiej jakości, istotne treści, takie jak:

  • dobrze napisany i informacyjny tekst, odpowiadający na pytania, które internauci, często zadają, poszukując odpowiedzi na dany temat
  • obrazy oraz filmy o wysokiej jakości, które są sensownie powiązane z treścią
  • z dobrze zaprojektowaną strukturą, czyli jasno uporządkowanymi i odpowiednimi nagłówkami strony, które oczywiście, są ze sobą wyraźnie i logicznie powiązane.

Słowa kluczowe, to słowa które zdefiniują treść Twojej strony oraz podstron, w Twojej witrynie. Narzędzie Trendy Google do eksploracji słów kluczowych, może pomóc Ci znaleźć skuteczne słowa, pomagające w wyszukiwaniu Twojej witryny.

  • wykorzystaj Trendy Google lub znajdź inne narzędzie, do eksploracji słów kluczowych.
  • użyj narzędzia, aby sprawdzić, czy słowa kluczowe na Twojej stronie internetowej są skuteczne
  • znajdź alternatywne, rekomendowane przez wyszukiwarki słowa kluczowe (wykorzystaj kilka różnych narzędzi).

Należy uzupełnić opisy witryny, czyli tekst, który pojawia się pod nazwą witryny lub podstrony, w wynikach wyszukiwania.

  • Upewnij się, że "metaopisy" Twoich stron internetowych, zawierają jasne podsumowanie jej treści
  • Tworząc tekst, uwzględnij słowa kluczowe w metaopisach
  • Opisy stron nie powinny mieć więcej niż 160 znaków.

Podobnie jak opisy, dla wyszukiwarek istotne są również tytuły stron internetowych, są one znane jako znaczniki title (można je zauważyć, jako krótkie opisy stron internetowych, wyświetlane u góry, na zakładce okna przeglądarki).

  • Używaj czytelnych tytułów stron, ponieważ te tytuły, pojawiają się w wynikach wyszukiwania jak główne
  • Pamietaj, że tytuły stron, nie powinny mieć więcej niż 60 znaków. Większa ilość znaków i tak zostanie ucięta, i nie będzie pokazywana w wynikach wyszukiwania.

Podczas klasyfikowania stron internetowych, wyszukiwarki biorą pod uwagę także elementy, które Tobie mogą wydawać się mało istotne, jak nazwa ALT. Nazwa pliku graficznego, to nazwa, pod którą zapisany jest obraz, natomiast ALT, czyli tekst alternatywny (forma metadanych lub informacji zza kulis) to pisemny opis obrazu, który pojawi się w miejscu obrazu, jeśli będą problemy z załadowaniem tego obrazu do przegladarki.

  • Nie opuszczaj pól odpowiedzialnych za tekst alternatywny, ale twórz opisowe nazwy plików i tekst alternatywny, odzwierciedlające słowa kluczowe na Twojej stronie internetowej.

Schema markup (lub dane strukturalne, zobacz Schema.org), to forma metadanych dodawana do strony internetowej, która informuje algorytm wyszukiwarki, o zawartości strony internetowej. Dodanie tych znacznikow, pomaga wyszukiwarkom, prawidłowo kategoryzować strony internetowe.

  • korzystając z dostępnych narzędzi online do oznaczania danych strukturalnych, dodaj schemat do swojej witryny internetowej.

Krok 3. Techniczna analiza SEO

Analiza Techniczna SEO, to szereg działań, związanych z aspektami technicznymi, które nie są skierowane bezpośrednio do odbiorcy naszej witryny, ale skupia się ma metadanych oraz całym kodzi strony www. Jeśli jesteś obeznan(a)y z technologią, możesz to zrobić samodzielnie lub z pomocą specjalisty SEO i/lub programisty witryny. Oto lista działań, które warto przeprowadzić :

Strona responsywna lub strona RWD, to dzisiaj standard, inaczej mowiąc jest to strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych, która automatycznie dostosowuje się do prawidłowego wyświetlania, na telefonie komórkowym.

  • Jeśli Twoja witryna nie jest taka, to będziesz musiał ją przeprojektować lub zatrudnić programistę stron internetowych, który stworzy responsywny i dynamiczny projekt.
  • Jeśli korzystasz z systemu CMS, to może wystarczy tylko zmiana szablonu strony internetowej, edycja treści lub zmiany rozmiaru i umiejscowienia przycisków.

Istotną miarą wartości strony dla wyszukiwarek, jest szybkość ładowania się treści strony. Wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość, zarówno w przypadku wyszukiwań na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.

  • wyszukaj narzędzie online, (np. Pagespeed) które wykona test szybkości Twojej witryny oraz przedstawi elementy wymagajace poprawy
  • Zaimplementuj zalecenia, które zwiekszą szybkość ładowania Twojej strony.

Wyszukiwarki źle traktują strony z treścią, ktora jest powielana. Jeśli ta sama treść pojawia się na więcej niż jednej stronie witryny, to mogą błędnie nadawać priorytety ważności treści.

  • Sprawdź i jeśli to możliwe, usuń zduplikowaną treść.
  • Jeśli nie, zastosuj narzędzie do tzw. adresów kanonicznych, aby określić, którą stronę wyszukiwarka ma traktować priorytetowo.

Linkowanie wewnętrzne, to linki z jednej strony internetowej do innej, ale w obrębie tej samej witryny. Poprawnie wykonane linkowanie wewnetrzne, wpływa na ranking strony, w wyszukiwarkach.

  • Wykonaj linkowanie wewnętrzne, mapując wzajemnie treści Twojej witryny, aby w sensowny i uporządkowany sposób, poruszać się po zawartości Twojej strony.
  • Jeśli nie wiesz jak, zatrudnij specjalistę SEO, który zaplanuje i zastosuje strategię linkowania, w Twojej witryny.

Główne menu nawigacyjne, to zestaw łączy, które ułatwiają użytkownikom, szybkie poruszanie się po witrynie i odnajdowanie treści. Linki głównego menu, to także informacja dla wyszukiwarek, które strony są najważniejsze w witrynie.

  • Regularnie sprawdzaj linki nawigacyjne, aby mieć pewność, że są prawidłowe, zwłaszcza jeśli często dokonujesz zmian, na stronie.
  • Dbaj, aby linki podkreślały najważniejsze części Twojej witryny i oczywiście działały prawidłowo
  • Upewnij się, że przechodzenie do treści, nie zajmuje użytkownikowi więcej, niż 4 klknięcia, od punku startowego do końcowego.

Certyfikat bezpieczeństwa witryny to plik cyfrowy, wydawany przez zewnętrzny urząd certyfikacji. Taki plik informuje, że witryna jest bezpieczna dla użytkowników i używa szyfrowanego połączenia. Istnieje wiele organizacji, które oferujących takie certyfikaty.

Ranking Wydawca Stosowanie Udział w rynku
1 IdenTrust 38.5% 43.6%
2 DigiCert Group 13.1% 14.5%
3 Sectigo (Comodo Cybersecurity) 12.1% 13.4%
4 GlobalSign 16.1% 16.7%
5 Let's Encrypt 5.8% 6.4%
6 GoDaddy Group 4.8% 5.3%


  • Jeśli Twoja witryna internetowa jeszcze nie posiada takiego certyfikatu, to postaraj się taki uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa uzyskać
  • Jeśli nie wiesz jak, to poproś specjalistę SEO o polecenie organizacji certyfikujacej, która będzie odpowiednia dla Twojej witryny.

Krok 4. Zewnętrzne pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie na zewnątrz Twojej strony, odnosi sie do wykorzystywania linków, na stronach innych niż Twoja własna, które z zewnątrz, bedą wskazywały Twoją witrynę www. Linki zewnetrzne odpowiedzialne są za kierowanie ruchu do Twojej strony, czym poprawiają pozycje, w wyszukiwarkach. Dobrze jest posiadać linki, które:

  • odsyłają do nas, ze stron stron internetowych, o własnej, wysokiej pozycji w wyszukiwarkach
  • zlokalizowane są w mediach społecznościowych, które np. sam(a) utworzyłe(a)ś
  • zlokalizowane są na blogach i witrynach z ciekawą treścią, linkujące do Twojej witryny.

  1. przejdź do Google Search Consolei sprawdź linki przychodzące do swojej witryny
  2. Spróbuj skontaktować się z autorami stron internetowych, którzy mogą być zainteresowani zaproszeniem Cię, jako gościnnego blogera na swoją stronę
  3. przede wszystkim pisz wartościowe treści, aby inne witryny linkowały, do ​​Twoich stron lub wpisów na blogu

Uważaj, bowiem "backlink", czyli linki zewnętrzne do Twojej witryny, mogą mieć wartość pozytywną, ale i negatywną, wszystko zależy od tzw."Autorytetu strony". Uważaj w jaki sposób i od kogo pozyskujesz linki.

Krok 5. Słowa kluczowe w SEO

Gdy internauta przeprowadza wyszukiwanie w sieci, wpisuje do przegladarki określone hasła, na ich podstawie, wyszukiwarka dopasowuje pasujące do haseł strony internetowe, używając do tego, tych samych haseł lub słów kluczowych, które definiują strony. Słowa kluczowe, w środowisku internetowym, to wyrazy lub frazy, służące do opisywania obrazów, stron internetowych i innej zawartości w witrynie. Odpowiedni dobór słów kluczowych może:

  • pomóc Twojej witrynie, uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania
  • skierować odpowiedni ruch, doTwojej witryny.
Wcześniej tzw. znacznik " meta keywords", był elementem koniecznym do wypełnienia, jednak wraz z rozwojem wyszukiwarek oraz ich algorytmów, większą wagę przywiązuje się do ogólnej trafności treści, niż do wprowadzonych na stronie słów kluczowych. Mozesz zatem traktować słowa kluczowe, jako motyw przewodni, dla treści na Twojej stronie, niż element obowiązkowy, w strukturze strony.

Przy wyborze słów kluczowych, dla Twojej witryny, kieruj się tym, aby :
  • trafnie odzwierciedlić treść, na Twojej stronie oraz odpowiadały oferowanym przez Ciebie produktom lub usługom
  • dobierać frazy naluralnie odpowiadajace temu, co potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę.
Gdy poszukujesz słów kluczowych, próbuj również wybierać słowa, które są często wyszukiwane, ale są słowami o "niskiej konkurencji". Gdy wiele firm, używa tego samego słowa kluczowego, konkurencja w zdobyciu dobrej pozycji, w wynikach wyszukiwania, dla tego samego słowa, znacząco rośnie. Z kolei słowa bliskoznaczne, o niskiej konkurencji, nadal logiczne, bedą istotne dla wyszukiwania, ale nie bedą tak znacząco używane przez konkurentów, co ułatwi wybicie strony.

W zwiazku z tym,dobrym pomysłem, jest wykorzystywanie mieszanki kilku słów, o dużej konkurencji (ponieważ używa ich wielu potencjalnych klientów) oraz kilku słów o małej konkurencji, aby zwiększyć szansę witryny, na uzyskanie wysokiej pozycji.

Stosowanie słów kluczowych na stronie internetowej, aby pozwaliło uzyskać lepszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania, musi być podejściem strategicznym i spójnym. Jeśli zdecydujesz się już, na określone słowa to uzywaj je , w takich elementach, jak:

  1. meta tytuł - meta title i tytuł strony - page title : meta tytuł, to tytuł, który użytkownicy zobaczą, w wynikach wyszukiwania. Nie musi być taki sam, jak tytuł wyświetlany na stronie, ale używać słów kluczowych, w obu.
  2. meta opis - meta description : meta opis to, krótkie streszczenie treści Twojej strony, które jest wyświetlany, w wynikach wyszukiwania, po meta tytule
  3. nagłówki i podnagłówki - headers
  4. akapity - paragraph (treść strony): Stosuj słowa kluczowe, w naturalnym toku pisania. Nie nadużywaj słów kluczowych w treści, aby nie potraktowane zostało to jako spam. Google ukarze Cię za taką praktykę. Słowa kluczowe dodawaj tylko tam, gdzie jest to logiczne,czyli:
    • w pierwszym zdaniu na Twojej stronie
    • w pierwszych 200 słowach tekstu na stronie
    • 3–8 razy, dodatkowo w tekście strony.
  5. tytuły alternatywne - alt ,w obrazach
  6. tytuł adresu URL - slug, Twojej strony.

Krok 6. Pozycjonowanie strony przez firmę

Pozycjonowanie strony internetowej mozna realizować samodzielnie, ale jeśli chcesz, aby ktoś przejął tę pracę od Ciebie, to warto zastanowić się, jak wybrac partnera do realizacji takiego zadania. Oto lista pytań, które warto zadać, przy wyborze firmy do pozycjonowania Twojej strony.

  • Jakiego typu SEO, będzie wdrożone ?
  • Czy będą one obejmować SEO wewnętrzne, SEO zewewnętrzne, analizę techniczną SEO, czy może kombinację tych elementów?
  • Co będą obejmowały koszty pozycjonowania ?
  • Przed zatrudnieniem partnera SEO, wyjaśnij wszystkie koszty, np. poproś o całkowite rozbicie kosztów na mierzalne zadania.
  • W jaki sposób bedą dokonywane płatności?
  • Czy będzie płatność z góry czy opłaty stałe? Uwaga: Jeśli mowa tylko o jednorazowej opłacie, ustal, jakie wsparcie będzie oferowane, aby kontynuować i utrzymać SEO. Dobrze wykonywana praca nad SEO, wymaga ciągłej pracy, więc dobry specjalista, to taki, który może świadczyć te usługi dla Ciebie, przez dłuższy czas.
  • Jakich możesz oczekiwać rezultatów, z pracy?
  • Postaraj się, aby jasno określono, co zostanie osiągnięte, w Twoim przypadku. Jakie bedą rezultaty prac i jak będą mierzone. Osiągane rezultaty, to może być np.śledzenie słów kluczowych, korekty techniczne, tworzenie dobrej treści i analizę wyszukiwania. Uważaj na firmy SEO, które obiecują, że Twoja witryna znajdzie się na najwyższej pozycji, w rankingu lub innych określonych wysokich pozycjach, ponieważ nie można tego zagwarantować!.
  • Jak zostanie zmierzony sukces kampanii?
  • Projekty SEO, zależnie od formy, mogą mieć różne miary sukcesu, np:
    • współczynniki konwersji: czyli, liczba odwiedzających, którzy dokonali zakupów, w łącznej liczbie odwiedzających.(aby obliczyć współczynnik konwersji, należy podzielić liczbę konwersji przez liczbę unikalnych wizyt)
    • czas spędzony na stronie: czyli ile średnio, użytkownicy spędzają na Twojej stronie internetowej
    • wyświetlenia: liczba określająca, ile razy Twoja witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania
    • ranking: oczywiście, jak wysoko Twoja witryna pojawia się, w wynikach wyszukiwania
    • współczynnik odrzuceń: czyli liczba użytkowników, którzy otworzyli stronę, ale porzycili ją, bez dalszego przeglądania
    • współczynnik klikalności: liczba użytkowników, którzy po wyszukaniu określonej frazy, poprzez kliknięcie, przeszli na Twoją stronę internetową.
  • Jak zostaną spełnione wymagania, różnych wyszukiwarek?
  • Wyniki SEO będą się różnić w zależności od wyszukiwarki, ponieważ wyszukiwarki stosują odmienne metody określania rankingów stron internetowych. Warto zdecydowac, czy kierować się na wiele, czy może tylko jedną wyszukiwarkę.
  • Zapytaj o referencje lub wyniki poprzednich kampanii SEO, nad którymi pracowała firma?
  • Oczywiście dobrze sporzeć na poprzednie wyniki i referencje klientów, aby zdecydować, czy specjalista będzie odpowiedni dla Twojej firmy. Nie zawsze jest to możliwe, ponieważ firmy zlecające usługi, często wymagają poufności, ale staraj się znaleźć autentycznych i mierzalnych wyników pracy, potencjalego partnera.

Krok 7. Słownik pojęć SEO

oto kilka podstawowych pojęć, stosowanych w pozycjonowaniu stron internetowych

Algorytm - to zestaw reguł realizacyjnych, w celu rozwiązywania problemów. Wyszukiwarki używają np. takich reguł, do wyszukiwania witryn i stron oraz porządkowania ich, według ich trafności. Google regularnie zmienia swój algorytm, co oznacza, że ​​reguły, które określają, która strona ma wyższy ranking od innej, również ulegną zmianie.

Tekst alternatywny - opis obrazów, znajdujacych się na stronie internetowej, a wypadek, gdyby nie mógł być on wyswietlony. Znane również jako tag alt.

Link zwrotny - łącze z innej witryny internetowej (ang. backlink ), które kieruje do treści, w Twojej witrynie.

Crawling - proces pracy wyszukiwarek, który ma na w celu przeszukiwanie i odkrywanietreści, w Internecie, również Twojej strony internetowej. Wyszukiwarka przeszukuje witrynę, indeksuje ją i zapisuje znalezione treści.

Boty - nazwa robotów sieciowych lub pająków/automatów wyszukujących, wykorzystywanych przez wyszuiwarki (patrz powyżej)

Google Analytics - bezpłatne narzędzie, oferowane przez Google, do monitorowania witryny internetowej i jej wydajności w sieci.

Google Moja Firma - bezpłatna usługa, oferowana w internecie przez Google, która pozwala na wyświetlenie profilu Twojej firmy.

Indeksowanie - sposób organizacji treści, którą wyszukiwarka odnajduje w sieci, podczas indeksowania stron i witryn internetowych.

Słowa kluczowe - to zwroty i terminy, które internauci wpisują w wyszukiwarki, aby odnaleźć interesującą ich treść, online.

Ranking - pozycja, na której Twoja witryna pojawi się na SERP'ie. Najwyższy wynik, na SERP'ie będzie uważany za „najlepszy ranking” lub „numer 1 w wyszukiwarce”. SEO, służy do poprawiania Twojego rankingu. (patrz poniżej)

SERP - to strona, prezentująca wyniki wyszukiwania, w sieci, skrót od Search Engine Results Page. (patrz powyżej)

Ruch - określany też "ruchem w witrynie", to liczba osób odwiedzających Twoją stronę internetową.

URL - czyli adres internetowy/link, inaczej jednolity lokalizator zasobów

Certyfikat SSL - oznacza Secure Sockets Layer. Ten certyfikat szyfruje dane między serwerem internetowym (lokalizacją hosta witryny) a przeglądarką internetową. Możesz zapłacić za zastosowanie SSL na swojej witrynie. Adres URL witryny z SSL będzie zaczynał się od HTTPS zamiast HTTP. Posiadanie HTTPS w adresie witryny oznacza, że ​​jest ona bardziej zaufana.

Wyszukiwarka - to aplikacja, która:

  • przeszukuje internet w poszukiwaniu stron internetowych oraz powiązanych zasobów, które bedą odpowiedzią na wyszykiwane, przez użytkownika terminy
  • prezentuje otrzymane wyniki, w uporządkowany sposób na stronie internetowej, np. Bing i Google.