Co to jest landing page ?
Landing Page

Wspominaliśmy już na naszej stronie o odmianie strony, określanej mianem "strona Landing Page", więc jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, to postaramy się tutaj wyjaśnić o co chodzi i odpowiedzieć na pytanie, co to jest strona internetowa typu landing page, czasami określana też jako strona docelowa.

W naszym artykule, kolejno zajmiemy się tematami:

  • Co to jest strona landing page ?,
  • Czym strona landing page, różni się od strony głównej
  • Czy warto wdrażać stronę landing page i kiedy ?,
  • Ile kosztuje strona landing page, u nas ?

Co to jest strona landing page?

Na naszej podstronie strony internetowe, prezentujemy ogólne informacje o dostępnych stronach w naszej ofercie. Łatwo zauważyć, że strony internetowe, nie są takie same, bowiem mogą mieć różną budowę i rozmiar, a także przeznaczenie i funkcje. Oczywiście, my także dzielimy strony internetowe wg rozmiaru zatem znajdziesz u nas: proste strony wizytówki, średnie strony firmowe, największe strony premium, które obejmują sklepy e-commerce lub złożone portale. W branży tworzenia stron internetowych, pomiędzy różnymi stronami, napotkasz tzw. "landing page". Co tak naprawdę kryje się pod nazwą, "strona landing page" lub, "strona lądowania" ?

Landing page (nazywana również stroną docelową) to szczególny rodzaj, prostej strony internetowej, zbudowanej, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających, a następnie zachęcić do podjęcia określonego działania. To właśnie podjęcie działania, ze strony internauty, jest głównym celem tworzenia landing page. 

"Strony docelowe", bo tak właściwie ich nazwa brzmi, w języku polskim, używa się m.in., aby zachęcić użytkowników do pobrania ebooka, zebrania zapisów na sesję szkoleniową - webinar, pobrania kodu promocyjnego itp.. Wszystkie te czynności, są zwykle umieszczane na stronie, której wygląd graficzny, wykorzytywany jest do prezentacji marki, ogłoszenia nowego produktu bądź usługi. W niektórych przypadkach nie chodzi o sprzedaż produktu, lecz o przekazanie odwiedzającym pewnej wiadomości albo komunikatu.

Strona landing page jest dedykowana celom informacyjnym, ale to co zdecydowanie ją wyróżnia, to sekcja CTA (ang. call to action), czyli "wezwij do akcji". Ze względu na to, że jest to dosyć prosta forma strony internetowej, to pozycjonujemy ją jako stronę wizytówkę ( stosujemy takie nazewnictwo, w naszej ofercie tworzenia stron internetowych. Nasza oferta, w stosunku do typowej strony landing page, zawiera możliwość utworzenia do 10 zakładek.)

Oczywicie "Landing Page", ze względu na swoją kontrukcję, najbardziej podobna jest do strony One Page, niemniej różni się od niej bardzo istotnym element, jakim jest BRAK typowego menu.

Zwykle strona internetowa landing page zbudowana jest, z typowych elementów, klasycznej strony, czyli headera/ body/ footera, które zawierają, kilka sekcji:

  • nagłówek - logo ale BEZ MENU NAWIGACYJNEGO 
  • intro - wprowadzenie tekstowe, hero image, baner, slidera lub wideo
  • sekcje informacyjne są niekonieczne(np. o wariantach produktu, oferty)
  • sekcję kontaktową (np. formularz kontaktowy)
  • stopkę (np. klauzule, informacje prawne itp.)

Nagłówek strony landing page

Nagłówek zwykłej strony internetowe, w stosunku do strony typu "landing page", posiada menu pozwalające do przejścia, pomiędzy różnymi tematami. Jako że strona landing page to tylko jedna strona, a jednocześnie strona docelowa, więc nie posiada typowego menu. Najczęciej zamiast nawigacji, spotkamy pojedynczy przycisk, który po kliknięciu, przenosi nas, w obrębie tej samej strony, do ważniejszej sekcji, która umieszczona została gdzieś u dołu, albo otwiera formularz do wypełnienia.

Intro strony landing page

Podobnie, jak w klasycznych, rozbudowanych stronach z podstronami, a także stronie One Page, landing pagę może wykorzystywać formę intro wprowadzającego nas w tematykę strony. Najczęściej, to właśnie na taki element graficzny, nakłada się formularz lub wyraźny przycisk typu CTA, z hasłem. "Zapisz się", "Newsletter", "Wypróbuj" itp....

Sekcje informacyjne strony landing page

Niekoniecznym fragmentem strony landing page, są sekcje informacyjne, bowiem zwykle pierwszy ekran z intro, wypełnia zakres informacyjny oraz posiada elementy akcji, ale zdarzają się niewielkie rozwinięcia intro. Najczęściej stosowane są sekcje, które mają zbliżoną formę do intro, tzn. Hasło tematyczne i przycisk CTA . ( tytaj możesz sprawdzić, co zwykle zawiera strona internetowa) . Oczywiście ilość sekcji na stronie landing page może być dowolna, ale im mniej tym lepiej, zwykle liczba 1-2 sekcji, to wszytko, co powinnimy dodać.

Sekcja kontaktowa strony single page

Sekcja kontaktowa, na stronach internetowych typu landing page, to nie jest strona do prezentacji danych właściciela strony, czyli nie umieszczamy tam informacji teleadresowych ani mapy dojazdu, natomiast umieszczamy formularz kontaktowy, związany tematycznie z celem tworzenia strony landing page. Oczywiście taki formularz ma sens, jeśli nie pojawił się, we wcześniejszych sekcjach, zatem o sekcji kontaktowej na stronie landing page, również mówimy, że jest niekonieczna.

Skoro wyjaśniliśmy co to jest strona "Landing Page" oraz jak może być zbudowana, łatwiej będzie wyjaśnić i zrozumieć czym jest. Przyjrzyjmy się teraz wadom i zaletom tego typu rozwiązań.

Czym landing page różni się od strony głównej

Teraz, po przeczytaniu informacji o kontrukcji landing page, staje się oczywistym, że: 

  • strona landing page nie posiada tradycyjnego menu
  • krótki zwięzły tekst, przyciągający wygląd oraz przycisk call to action, są koniecznymi elementami strony landing page
  • celem strony landing page nie są ogólne cele informacujne, lecz zebranie danych kontaktowych lub interakcji odbiorców

Warto dodać, że tworzenie strony typu landing page powinno, od trony technicznej, slupione być na podobnych wymaganiach jak w przypadku strony One Page.

Czy warto wdrażać stronę landing page i kiedy ?

Gdy świadomie weźmiemy pod uwagę przeznaczenie strony internetowej landing page, to oczywitym staje się ich wykorzytanie, gdy przygotowujemy i prowadzimy kampanie reklamowe. Landing page wydaje się oczywista, kiedy chcemy zaprezentować nową usługę lub wprowadzić nowy produkt, ale czy może być przydatna w inny sposób ? Odpowiedź brzmi tak, ponieważ, w ten sposób możemy zbudować społeczność związaną z marką. Poprzez angażujące akcje, w ramach których oferujemy np. pobranie treści, kodów promocyjnych, oprogramowania, w zamian za wypełnienie formularza, możemy np. otrzymać zwrotne informacje, na temat naszej działaności lub zbudować bazę odbiorców, przyszłych kampanii reklamowych.

Ile kosztuje strona landing page ?

Dokładny koszt realizacji strony internetowej landing page jest trudny do oszacowania, bowiem za każdym razem, jest to indywidualny projekt, a to oznacza zmienny zakres prac wymagany do jego realizacji. Aby ułatwić ocenę prac i szacowanie kosztów, naszym klientom oferujemy pakiet Wizytówka , który w przypadku Landing Page, oznacza dolną granicę takiego projektu. Przyjmujemy, że wycena obejmuje następujący zakres:

  • strona internetowa posiadające do 10 zakładek,
  • prosty motyw graficzny, strony internetowej typu wizytówka,
  • formularz kontaktowy,
  • mapa dojazdu,
  • strona internetowa responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych,
  • strona internetowe na bazie  Joomla (możliwość samodzielnego zarządzania stroną i treścią),
  • strona internetowa optymalizowana pod kątem SEO, zgodnie z wybranym typem,
  • konfiguracja serwera oraz domeny,
  • konfiguracja hostingu oraz bezpieczeństwa strony,
  • strona internetowa zainstalowana na serwerze Zamawiającego,
  • poinstalacyjny test funkcjonalny strony internetowej, na serwerze Odbiorcy.
  • opieka powdrożeniowa przez okres miesiąca.

Ceny aktualnych szacunków dla stron i ich zakresy funkcjonalne, również strony typu "landing page", możez poznać na stronie Cennik.